0
Orang Jurukomen Hot Membebel

My First Hijab Doodle Made By Photoscape


Semasa dalam perjalanan dari Johor Bharu ke Kota Bharu semalam, saya sempat belajar buat hijab doodle dengan menggunakan photoscape dalam kereta api. Maklumlah boring sangat dalam kereta api tu. Nak dengar muzik, bateri phone pun low. Lupa pulak nak cas sebelum bertolak balik. Last-last buat benda ni. Doodle ni macam chubby sikitlah. Kelakar je. Mohon gelakkan. Hehe.. Lepas ni nampak gayanya kena improve sikit skill buat doodle dengan menggunakan photoscape. Dah banyak kali saya cuba buat doodle guna photoshop, tapi tetap tak dapat. Mungkin saya tersilap langkah atau memang tak faham dengan button-button yang ada kat photoshop tu. Tapi skill nak buat doodle dengan photoscape agak limited sikit. Saya hanya menggunakan bentuk bulatan, segitiga, segi empat dan macam-macam lagi. Saya juga guna photoshop untuk buat doodle ni, tapi saya hanya guna untuk transparentkan beberapa bahagian dalam doodle ni. Kalau 100% pakai photoscape alamatnya esok barulah siap doodle ni kot. Nak saya buatkan tutorial ke? Kalau nak printscreen one by one untuk diletakkan dalam entry rasanya agak rumit dan lambat sikit. Hahaha.. Lupakan je la..  Lalalalalalalalalalalalalalalala...





Kalau Suka Blog Ni Tekan Like OK (^_^)

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan comment anda disini. Satu pun jadilah.. Terima kasih.. ^_^

Daisypath Anniversary tickers
Best View In Google Chrome And Mozilla Firefox. Simple Template edit by Zatieylicious.